طراحی سایت مثل دیجی کالا

سایت دیجی کالا سایت فروشگاهی معروفی است.امروزه روز تقاضای زیادی برای طراحی سایت مثل دیجی کالا میشود.در این قسمت به این موضوع پرداخته ایم.

طراحی سایت برای تمامی مشاغلی که در زمینه های گوناگون فعالیت های کم و زیادی دارند مناسب است. اولین و قدرتمندترین سایت فروشگاهی که در کشور طراحی شد و به صورت یک فروشگاه ۲۴ ساعته عمل می کند سایت دیجی کالا است. نام این سایت هم باعث شد که به راحتی معروف شود و بسیاری از افراد این سایت را به دوستان خود معرفی کنند. این سایت تمامی اجناس مختلف را با تنوع بالا به مردم ارائه می کند و آنها می توانند از طریق این سایت خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و کالای خریداری شده را درب منزل تحویل بگیرند. امروزه بسیاری از افراد تقاضای طراحی سایت مثل دیجی کالا دارند. با ما همراه باشید تا توضیحاتی در این باره برای شما شرح دهیم.

 

طراحی سایت مثل دیجی کالا چگونه است؟

 

چرا افراد به دنبال سایتی شبیه به سایت دیجی کالا هستند؟

بسیاری از افرادی که برای طراحی سایت فروشگاه خود به طراحان سایت مراجعه می کنند از آنها می خواهند که سایتی شبیه به دیجی‌کالا برایشان طراحی کنند. یکی از مهمترین دلایل این موضوع ظاهر ساده و قابلیت بالای سایت دیجی کالا است. این سایت هیچ پیچیدگی ندارد و تمامی اقشار جامعه با هر سنی می توانند به راحتی با این سایت کار کنند و نیاز خود را برطرف نمایند. طراحان زیادی در سایت دیجی کالا فعالیت می کنند و اهمیت زیادی به نظر کاربران خود می دهند.

 

تمامی جزئیاتی که در این سایت وجود دارد با توجه به نظرات مشتریان انجام می گیرد. رنگ منو و همچنین طیف رنگی که در قسمت‌های مختلف این سایت اجرا می شود. دسته بندی موضوعاتی که در این سایت قرار دارد همگی به صورت منحصر به فرد هستند و نظر کاربران در آن دخیل است.

 

طراحان این سایت با توجه به نظرات مشتریان ارائه می دهند ابتدا نظرات را مطالعه کرده و آن دسته نظراتی که درصد بالایی در بین مشتریان دارند را در سایت لحاظ می کنند. نظرات در زمینه های مختلفی هستند که مربوط به قسمت های مختلف سایت مانند نوع اجناس، قیمت، ظاهر منو، دسته بندی ها، درگاه پرداخت اینترنتی، نوع تسویه، سبد خرید و... هستند.

دلیل دیگر، تجربه کاری سایت دیجی کالا است. این سایت بهترین شرایط را برای فروش اینترنتی برای مشتریان فراهم می کند. برخی از سایت های تازه کار که طراحی مناسبی ندارند شرایطی را برای فروش قرار می دهند که مشتریان ناراضی هستند.از آنجایی که مشتریانی که از سایت دیجی کالا خریداری می کنند، رضایت کافی دارند بسیاری از افراد می‌خواهند که سایتی مشابه آن سایت داشته باشد. سایت‌های زیادی هستند که مانند دیجی کالا در کشور فعالیت می کنند اما استراتژی های مناسبی را در کار خود دخیل نمی کنند و هنوز نتوانستند مانند دیجی کالا فعالیت کنند.

 

دسته بندی محصولات در سایت دیجی کالا به خوبی طراحی شده و به راحتی می توان از طریق این سایت به کالای مورد نظر دسترسی پیدا کرد؛ همچنین شفافیت سازی در این سایت بسیار بالاست و تمامی جزئیات محصول ها اعم از رنگ، ظاهر، اندازه، قیمت و تمامی موارد دیگر کنار کالاهای قابل فروش وجود دارد. موجودی کالا در کنار آن ها ذکر شده است و پنلی در این سایت وجود دارد که افراد می توانند کالای مورد نظر خود را جستجو کرده و منتظر بماند که دیجیکالا پاسخ آنها را بدهد. تمام این قابلیت های ذکر شده باعث شده که بسیاری از مردم به دنبال این نوع سایت ها باشند.

 

همچنین بخوانید: طراحی سایت آموزش زبان

 

طراحی سایتی شبیه به دیجی کالا چگونه انجام می شود؟

طراحان زیادی در کشور وجود دارد که با تجربه کاری فراوان انواع سایت ها را طراحی می کنند. اگر بخواهید سایتی شبیه دیجیکالا داشته باشید باید هزینه‌های بسیار بالای پرداخت کنید. اکثر این سایت ها در قالب وردپرس طراحی می‌شود و پشتیبانی آنها توسط طراحان سایت با هزینه‌های زیادی انجام می گیرد.

آیا شبیه سازی سایت دیجی کالا می تواند موجب کسب موفقیت در زمینه شغلی شود؟

اگرچه دیجی کالا موفقیت زیادی در فروش محصولات اینترنتی کسب کرده است اما در برخی موارد هم دچار ضعف بوده و برای فروش برخی کالاها نتوانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. اگر شما یک سایت شبیه دیجی کالا را طراحی کنید می توانید شرایط ویژه ای در سایت خود قرار دهید که موجب رضایت کاربران شده و رتبه سایت شما هم افزایش پیدا کند.

شما باید تمرکز خود را به طور کامل روی فروش محصولات خود بگذارید و یک صفحه ارتباط با مشتریان در سایت خود طراحی کنید؛ با این صفحه می توانید ارتباط خوبی با مخاطبان خود داشته باشید و از آنها بخواهید نظرات خود را در قالب پیشنهادات انتقادات برای شما ارائه کنند.

یکی از مزیت هایی که سایت دیجی کالا دارد برقراری ارتباط با بسیاری از مشتریان با سلیقه های متفاوت است. شما باید نسبت به سلیقه های مختلف افراد احترام قائل شوید و شما باید نظرات مختلف را در سایت خود اجرا کنید تا بتوانید با اکثر مردم خرید و فروش داشته باشید.

 

همچنین بخوانید : طراحی سایت فوری

 

مراحل طراحی سایت مثل دیجی کالا

هزینه طراحی سایت مثل دیجی کالا

یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت انتخاب دامنه است. دامنه نامی است که شما برای سایت خود قرار میدهید. دیجی کالا در کشور ما بسیار معروف شده و تمامی افراد با تایپ کردن این نام در صفحه جستجوی گوگل می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. به دلیل رتبه بسیار بالا که این سایت پیدا کرده است هر شخصی که برای خرید یک کالا به گوگل مراجعه می‌کند، در صفحات اولیه جستجوی گوگل نام دیجی کالا را مشاهده می کند.

 

شما باید نامی برای سایت خود انتخاب کنید که زیاد طولانی نباشد و دشواری در تایپ آن وجود نداشته باشد. یک نام ساده که به راحتی روی زبان تمام مشتریان شما جای گیرد. بهتر است یک نام برند سازی را روی سایت خود قرار دهید که نشان دهنده زمینه شغلی شما باشد. اگر برای یک برند خاص فعالیت می کنید می توانید نام همان برند را روی سایت خود قرار دهید. اگر خودتون تولیدکننده هستید هم می توانید نام شرکت خود را به عنوان دامنه انتخاب کنید.

 

مرحله بعد از انتخاب دامنه، انتخاب یک هاست مناسب است که به صورت آنلاین تمامی اطلاعات سایت شما را در خود جای می دهد و کاربران پس از اینکه نام سایت شما را جستجو می کنند؛ می توانند وارد هاست شده و اطلاعات فروشگاهی سایت شما دسترسی داشته باشند.

 

هاست انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها وردپرس است که در بالا برای شما توضیح دادیم. هاست انواع مختلفی دارد و هزینه های گوناگونی برای آن پرداخت می شود. سایت های اختصاصی که می خواهند اطلاعات خود را به صورت محرمانه داشته باشند از هاست اختصاصی استفاده می کنند و سرعت این هاست بسیار بالاست و بارگزاری صفحات راحت تر انجام می شود‌ هاست اختصاصی و اشتراکی تفاوتهایی با یکدیگر دارند اگر شما می خواهید هزینه های کمتری برای طراحی سایت خود پردازید بهتر است هاست اشتراکی را انتخاب کنید.

 

هاست ووکامرسی یکی از بهترین هاست ها برای طراحی سایت هایی شبیه دیجی کالا است. در مرحله بعد نوبت به DNS میرسد که ارتباط بین هاست و دامنه برقرار شود. اگر رابطه این دو به خوبی برقرار نشود سایت شما کار نمی کند. مراحل بعدی، تولید محتوا برای سایت فروشگاهی شما است. شما باید مطالب تکراری را در سایت خود قرار ندهید و سعی کند ویژگی های منحصر به فردی برای سایت خود به وجود آورید. یک طراحی خوب می‌تواند توسط یک طراح مجرب در کشور انجام گیرد. بهتر است در انتخاب طراح دقت زیادی داشته باشید تا اطلاعات کافی از سایت دیجی کالا داشته باشد و بتواند شبیه ترین سایت را برای شما نسبت به دیجی کالا طراحی کند.

چگونه فروش بالایی در سایت خود مانند دیجی کالا داشته باشیم؟

سایت دیجی کالا به دلیل تنوع بسیار بالایی که در کالاهای فروشی خود دارد توانسته از سود خوبی بهره مند شود. اگر شما می خواهید مانند دیجی کالا به سود خوبی برسید باید تنوع محصولات خود را افزایش دهید. البته برخی افراد تمرکز خود را روی فروش یک نمونه محصول می گذارند؛ این کار هم می تواند مفید باشد. اگر شما بتوانید در فروش یک نوع کالا جزئیات بسیار زیادی را برای مشتریان خود فراهم کنید و تنوع زیادی در همان کالا داشته باشید هم می توانید مانند دیجی کالا در کشور معروف شوید.

 

برای طراحی سایت شبیه دیجیکالا از طیف رنگی مناسب استفاده کنید؛ سایت شما باید روح داشته باشد و مشتری با وارد شدن به سایت شما برای خرید مشتاق شود. قسمت های مختلف سایت خود را مانند دیجیکالا قرار دهید اما قرار نیست دقیقا عین ظاهر آن را با ظاهر دیجیکالا یکی کنید. شما باید سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید و مشتری شما بتواند در زمانی کوتاه سفارش خود را ثبت کند.

 

استفاده از پنل های مختلف مانند سایت دیجی کالا اهمیت زیادی دارد. دسته بندی کردن مناسب کالاها و همچنین قرار دادن کالا به صورت پرفروش و یا از قیمت های بالا به پایین هم می تواند برای مشتریان شما اهمیت داشته باشد.

 

نتیجه گیری

برای اینکه یک سایت شبیه به سایت دیجی‌کالا داشته باشید باید شناخت کافی از آن داشته باشید و هرروز به آن سربزنید تا متوجه تغییرات آن باشید. با اعمال تغییرات مناسب نسبت به سایت خود می توانید رشد و پیشرفت خوبی داشته باشید.