طراحی سایت آموزش زبان

آیا شما نیز به دنبال طراحی سایت آموزش زبان هستین؟.در این مقاله به چگونگی و نکات طراحی سایت آموزش زبان پرداخته ایم با ما همراه باشید.

در حال حاضر در دنیای زندگی می کنیم که نسبت به گذشته تغییرات وسیع و چشمگیری را در هر حوزه ای پشت سر گذاشته ایم‌. البته این تغییرات به سبب پیشرفت در فناوری در دنیای مجازی و اینترنت در قالب ارتباط با تمامی دنیا در رابط شخصی و شغلی پر رنگ تر از هر حیطه دیگری است‌. در دنیای امروز کمتر شاهده مراوده یا ارتباط های حضوری برای انجام اهداف مختلف هستیم چرا که دنیای وسیع مجازی برای تمام شرایط جایگاه ویژه و در دسترسی را ترتیب دیده است تا همه کاربران در هر منطقه یا مکانی و یا هر ساعتی از روز برای رفع نیاز خود در هر حیطه ای اقدام نمایند؛ و این شرایط یعنی استفاده بهینه کاربر از وقت و هزینه ای که در اختیار دارد.

البته این شرایط مطلوب فقط برای کاربر رقم نمیخورد و افرادی که در حیطه‌های متعدد شغلی در حال فعالیت هستند نیز می‌توانند با غنیمت شمردن فرصت های طلائی ایجاد شده به واسطه اینترنت ضمن معرفی نوع کسب و کار و خدماتی که ارائه می‌دهند به سودآوری بیشتری دست یابند.

البته این فرصت بی نظیر تنها منحصر به یک بعد یا شرایط خاصی نیست و در همه رشته ها و مشاغل باهدف قرار دادن رفع نیاز کامل و کسب رضایت کاربر، به تلاش و رقابت با یکدیگر می پردازند.

اما بعد آموزشی همیشه و در همه حال جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است. در قالب سایت های متعدد آماده ارائه خدمات آموزشی به کاربران در رشته های مختلف هستند. یکی از این رشته ها که در دنیای امروز از نیازهای اصلی همه افراد در هر سنین و در هر کشور محسوب می گردد؛ فراگیری زبان انگلیسی است. در اولین گام و قبل از آشنایی با نوع آموزش، این طراحی سایت آموزش زبان است که می تواند زبان آموزان متعددی را به نوعی شگرفت به سایت شما نماید.

 

 

طراحی سایت آموزش زبان

 

طراحی سایت آموزش زبان

در قسمت مقدمه مفصل به تغییرات دنیای امروز نسبت به گذشته در قالب دنیای مجازی و اینترنت پرداختیم. و به نوع طراحی سایت در جذب کاربران بیشتر به ویژه در رشته زبان اشاره داشتیم. اما آیا به حقیقت نوع طراحی سایت زبان می تواند در جذب میزان کاربر موثر واقع شود؟ این طراحی باید در چه قالب و وابسته به چه نوع استاندارهایی اجرایی شود تا بتواند نتیجه مثبتی را در پی داشته باشد؟ آیا مطمئنا بعد از طراحی سایت وابسته به این استانداردها روند جذب کاربر سهولت بخشیده می شود یا خیر؟ قرار است در این مبحث ضمن پاسخ به این سوالات ابعاد مرتبط دیگر را نیز مورد بررسی قرار بدهیم.

 

همچنین بخوانید: طراحی سایت وکالت

 

مزیت های طراحی سایت آموزش زبان

قبل از هر چیزی بهتر است پاسخ درستی در باب تلاش همه موسسه های زبان چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین برای طراحی سایت داشته باشیم. به همین سبب مزیت هایی را که سایت زبان به دنبال دارد را برمیشماریم :

افزایش چشمگیر تعداد کاربران و زبان آموزان

ابتدایی ترین و مهمترین هدف در طراحی سایت آموزش زبان جذب تعداد بیشتر زبان آموزان است. به زبان دیگر مهم ترین ویژگی که طراحی سایت آموزش زبان ، برای آموزشگاه شما دارد افزایش تعداد زبان آموزان ثبت نام شده برای شما است. بسیاری از افراد چه در دوران کرونا و نگرانی در باب وضعیت حاکم و چه به هر دلیل دیگری به سایت های متعدد آموزش زبان ورود کرده تا بدون نیاز به حضور به هدف خود یعنی فراگیری زبان دست یابند. یا اینکه قبل از مراجعه حضوری اطلاعات کافی در باب نوع آموزش آموزشگاه و نظرات کاربران دیگر در جایگاه زبان آموزان بدست آوردند. اینجاست که طراحی مطلوب سایت می تواند به سهولت تمام ورودی ها را جذب نماید و در نتیجه افزایش سود دهی در آموزشگاه را بدنبال داشته باشد.

افزایش درآمد آموزشگاه

افراد بسیاری در فضای مجازی هستند که وابسته به شیوه‌های آموزش از راه دور در پی فراگیری زبان های خارجی {انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی و…} هستند و با ورود به گوگل، به سراغ اولین پیشنهادهای ارائه شده رفته و وابسته به نوع تبلیغات شما در باب آموزشگاه آنلاین و یا حضوریتان در آن ماندگار می شوند. به همین سبب است که به جرات میتوان در مورد طراحی آموزش زبان و ارتباط مستقیم آن با افزایش درآمد به شکل شگفت انگیزی سخن به میان آورد‌.

ارتقا جایگاه آموزشگاه

البته که شما به عنوان یک آموزشگاه زبان در صورتی می توانید از دو مزیت ابتدایی بهره مند گردید که آموزشگاه زبان شما با نامی مطرح و معتبر موفق به کسب شهرت در میان سایر آموزشگاه های زبان گردد. طراحی سایت آموزش زبان می تواند بهترین آستانه برای برندسازی و ارتقا جایگاه شما نسبت به سایر آموزشگاه ها باشد؛ که در پی آن جذب زبان آموز و در نهایت سود مالی قابل توجهی را به دنبال دارد.

برای مثال این روزها همه ما در حیطه خرید کالایی خاص و یا دریافت خدماتی متعدد به ناگاه از یک سایت یا مرکز خاص نام می بریم و برای اولین گام ترجیح می دهیم که به آن مراجعه داشته باشیم؛ این همه اعتماد بدون حضور و تاثیر کمترین شبهه ای را؛ میتوان تنها به کسب شهرت سایت یا مرکز منظور، مرتبط دانست. در دنیای مجازی و در حیطه آموزش و وابسته به یک زیر شاخه اصلی یعنی سایت آموزش زبان رقابت به قدری تنگاتنگ است که شما برای موفقیت در آن مجبور هستید خودتان را به واسطه فضای مجازی به همگان معرفی نمایید؛ به همین سبب است که همه آموزشگاه های زبان طراحی سایت را در اولویت شغلی خود با جهت کسب درآمد بسیار بالاتر قرار داده اند.

 

هزینه طراحی سایت آموزش زبان

 

همچنین بخوانید: طراحی سایت فوری 

 

یک سایت مطرح آموزش زبان باید دارای چه فاکتور های مثبتی باشد؟

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو را از اساسی ترین فاکتورهای ارتقا حقیقی وب سایت ها معرفی می کنیم. البته این فاکتور نه تنها در وب سایت هایی با محتوا آموزشی بلکه تمامی وب سایت ها یک اصل مهم در پیشرفت محسوب می گردد. ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت، قابلیتی تعریف می گردد که بر اساس آن وب سایت بدون کوچکترین نقصی در دستگاه های متعددی چون : تلفن های همراه ، تبلت ها ، لپ تاپ ها و… اجرا می گردد‌. علاوه بر اینکه شما با طراحی واکنشگرا قادر خواهید بود پتانسیل حضور در رتبه های اول را کسب نمایید؛ می توانید کاربرانی را که به واسطه تلفن همراه به جستجو می پردازند را نیز جذب کنید به همین سبب بهتر است که در ضمن طراحی سایت آموزش زبان، ریسپانسیو بودن آن را نیز مورد توجه قرار دهید.

هاست پر سرعت همراه با فضای زیاد

هاست به تنهایی می تواند بر سرعت وب سایت ، تاثیر مستقیم و موثری را داشته باشد. علاوه بر سایر فاکتورها وب سایت آموزش زبان شما زمانی موفق به قرارگیری در رتبه های اولیه گوگل خواهد شد که دارای سرعت قابل قبولی از طرف کاربران باشد.

سهولت کاربران برای دسترسی به وب سایت

مطمئن باشید برای کاربران بسیار حائز اهمیت است که که در زمان دسترسی به قسمت مدنظر برای دریافت پاسخ مدت زیادی را منتظر نمانند یا ‌اینکه مکرر کلیک نکنند. علاوه بر آن بر اساس آدرس و اطلاعاتی که سوی شما در اختیارشان قرار داده می شود بدون سردرگمی به قسمت مورد نیاز ورود کنند.

ارتباط با مخاطبین و درخواست تعامل از آن ها

برقراری ارتباط صمیمی و گرم با مخاطبین و کسب مشورت از آن ها در قالب نظر سنجی ها ، دوره ها ، ارائه انتقادات و پیشنهادات علاوه بر اینکه اعتماد مخاطب را برمی انگیزد، سبب واقف شدن به نقاط قوت و ضعف وب سایت آموزش زبانتان می گردد تا در رفع آن ها اقدام نمایید.

 شبکه های اجتماعی

توجه داشته باشید پس از طراحی سایت آموزش زبان برای اطلاع رسانی نیاز به تبلیغ در قالب های متعدد دارید. یکی از روش های موثر، حضور و فعالیت در شبکه های پر مخاطب و محبوبی چون اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین و ... است. علاوه بر اطلاعیه در باب آموزشگاه، می توانید با ارائه هر محتوایی چه در قالب مقاله و چه در قالب ویدئو یا عکس، لینک آن را در این شبکه ها برای دسترسی افراد راغب به فراگیری زبان نشر دهید.

سئو اصولی و حرفه ای سایت

سئو با بهینه سازی برای موتور های جست و جوگر معنا می شود. به زبان ساده تر بگوییم بنا بر سئو حاکم در یک وب سایت استاندارهای حساس و مهمی اجرایی و رعایت می گردند که با تکیه بر آن موتورهای جستجو به سهولت موفق به آنالیز وب سایت می گردند. البته برای سئو سایت نیازمند دانش کافی خواهید بود و نمی توانید بدون تخصص در این حوزه کوچکترین گامی بردارید. بر همین اساس بهتر است از کارشناسان سیو مشورت بگیرید زیرا تنها آن ها می توانند این روند را به نتیجه برسانند.

آنالیز و بهینه سازی محتوای وب سایت

محتوا پاسخ مستقیم شما به نیاز مخاطب است به همین سبب اساسی ترین نقش را سئو وب سایت ایفا می کند. اما باید به واسطه شرکت سئو به طور کامل بهینه سازی گردد. محتوا علاوه بر جذابیت و ترغیب مخاطب برای مطالعه؛ باید جامع و بدور تکرار و بزرگنمایی باشد. به جرات بگوئیم که شما به واسطه محتواهای مطلوب به راحتی می توانید کاربر را برای مدت مدیدی در سایت آموزش زبان خود ماندگار نمایید.

 

نتیجه گیری

فقط کافیست با در نظر گرفتن این فاکتورها پیش و در ضمن طراحی سایت آموزش زبان؛ گام های درستی را بردارید. مطمئنا در مدت زمان کوتاهی با نتیجه ای شگرف در تعداد ثبت نام زبان آموزان و در نتیجه سوددهی آموزشگاه مجازی یا واقعی روبرو خواهید شد.