افزایش فروش با سئو فروشگاهی - طراحی سایت و سئو سایت پارس سئو

افزایش فروش با سئو فروشگاهی - در این مقاله روش‌های مناسب برای سئو یک سایت فروشگاهی را که موجب افزایش فروش می شود،بررسی می کنیم.

مهم‌ترین تلاش برای سئو سایت فروشگاهی رسیدن به یک نتیجه مطلوب است. این نتیجه مطلوب همان افزایش فروش و افزایش درآمد است. البته تفاوت‌هایی بین یک سئو فروشگاه اینترنتی با سایر سایت‌ها وجود دارد. برای اینکه بفهمیم افزایش فروش با سئو فروشگاهی چه روش‌هایی دارد، باید کمی در این زمینه اطلاعات کسب کنیم. در این مقاله قصد داریم روش‌های مناسب برای یک سایت فروشگاهی را که به کمک آن می‌تواند به یک سئوی بهینه برسد را بررسی کنیم.

برای افزایش فروش با سئو فروشگاهی باید از چه روش هایی استفاده کنیم؟

فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه بتوانند در بستر اینترنت و دنیای تکنولوژی خودی نشان دهند؛ نیاز به بازاریابی مناسب و درست دارند. این بازاریابی مناسب برای کسب درآمد بیشتر و افزایش مشتری است. در بین روش‌های بازاریابی دیجیتال، سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو از درجه بالاتری نسبت به سایر بازاریابی‌ها مانند تبلیغات رایج برخوردار است.

تاثیر افزایش فروش با سئو سایت فروشگاهی به خوبی مشخص است. اگر بخواهید رتبه و جایگاه بالایی در بین موتورهای جستجو داشته باشید و به میزان ترافیک بالا و فروش عالی برسید، باید از سئو استفاده کنید تا پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟

 از آن جایی که بازاریابی دارای شاخه های زیادی است؛ می‌توان گفت سئو نیز یکی از ابزار‌های مهم برای رشد و رونق در کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی می‌باشد.

آیا واقعأ سئو افزایش فروش تأثیر دارد؟

نزدیک به 89% از کاربران اینترنتی از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های جذب مشتری و بیننده به سایت سئو و بهینه سازی سایت است. همچنین ماندگاری عملکرد سئو به صرفه‌تر و بیشتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است.

بهترین روش هابرای افزایش فروش با سئو فروشگاهی

با دانستن مواردی که پیش‌تر از این گفته شده است، به اهمیت و ارزش سئو پی بردیم.

بیایید ابتدا به روش‌های واضح در سئو سایت فروشگاهی بیندازیم.

مواردی نظیر :

  1. معماری اطلاعات
  2. هر URL فقط برای یک کلمه کلیدی باشد.
  3. مدیریت کلمات کلیدی هر صفحه
  4. دسته بندی‌ها و برچسب‌ها
  5. استفاده از بخش وبلاگ سایت
  6. آنالیز همیشگی رقبا
  7. استفاده از قدرت ویدئو
  8. نوشتن متن مناسب برای توضیحات
  9. بررسی لینک‌های شکست
  10. فعالیت بر روی برند و برندسازی

حال به صورت اختصاصی مواردی را برای سئو سایت فروشگاهی بررسی می‌کنیم که فقط سئوکاران حرفه‌ای به آن‌ها توجهی خاص و ویژه نشان می‌دهند.

در صفحات محصولات خود از عناوین منحصر به فرد استفاده نمایید.

بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی باید محصولات به گونه‌ای باشند تا به خوبی در معرض دید مشتریان یا کاربران قرار داشته باشند. گام اول برای اینکه توجه مخاطب را به محصول خود جلب کنید، انتخاب عناوین منحصر به فرد برای محصولات‌تان است.

این کار چه فایده‌ای برای افزایش فروش با سئو فروشگاهی دارد؟

قطعأ اگر شما نیز یک محصول داشته باشید که مشابه با سایر محصولات داشته نمی‌توانید توجه مخاطب را یه سمت محصول‌تان جلب کنید. بنابراین یکی از راه‌های تأثیرگذار در سئو فروشگاه اینترنتی، انتخاب یک نام منحصر به فرد برای محصول است.

همچنین در کنار آن باید به فکر ایجاد یک طبقه‌بندی منحصر به فرد نیز باشید.

استفاده از ریدایرکت 301 برای تغییر مسیر URL های منقضی شده

قطعأ پیش آمده که بعد از جستجو با ارور 404 مواجه بشوید. مشاهده این ارور توسط کاربر می‌تواند به خاطر تغییر آدرس وب سایت به یک URL دیگر باشد. در این حالت وقتی بازدیدکنندگان به آدرس وب سایت قدیمی مراجعه می‌کنند، خطای 404 دریافت می‌کنند.

این ارور برای فروش محصولات خصوصأ محصولاتی که فصلی هستند به شدت مضر هستند.

چه کاری می‌توان انجام داد که با این ارور مواجه نشویم؟

ریدایرکت 301 یک دستورالعمل تغییر مسیر دائمی است. این دستورالعمل ترافیک وب سایت را به URL مورد نظر شما هدایت خواهد کرد. این یک کد وضعیت http است که توسط موتورهای جستجو به راحتی تفسیر و اجرا می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بهترین روش تغییر URL وب سایت است.

دلایلی که استفاده از ریدایرکت 301 را الزامی می‌کند.

اگر تغییرات زیر را اعمال کرده‌اید باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید:

  • اگر CMS خود را برای وب سایت خود تغییر داده‌اید یا سایت خود را به وردپرس منتقل می‌کنید.
  • اگر محتوای شما منقضی شده است و می‌خواهید کاربران را به مکان جدید هدایت کنید.
  • اگر در وب سایت خود سازماندهی مجدد یا تعمیرات اساسی ایجاد کرده‌اید و مکان آن را برای همیشه تغییر داده‌اید.
  • اگر در حال ادغام دو وب سایت در یک URL وب سایت جدید هستید.

چطور باید ریدایرکت 301 را ایجاد کرد و از آن استفاده کرد؟

  1. قرار دادن دستورالعمل ریدایرکت 301 را در هدر صفحه‌های URL قدیمی
  2. با وارد کردن htaccess به پرونده سرور خود
  3. استفاده از افزونه‌های ریدایرکت 301 وردپرس

سئو و بهینه سازی صفحات دسته بندی با کلمات کلیدی منحصر به فرد

بعضی از وب‌مستران هستند که به اشتباه فکر می‌کنند صفحات دستبه بندی، مکانی برای نشان دادن محصولات و مقالات سایت است و نیازی به یک محتوای غنی ندارد. ولی در واقع صفحات دسته‌بندی مثل صفحات لندینگ عمل می‌کند و برای کسب رتبه بندی نیاز به یک محتوای منحصر به فرد و سئو شده دارد.

با داشتن کلمات کلیدی که از مرحله تحقیق کلمه کلیدی در باقی مانده است می‌توان محتوای مناسبی را ایجاد کرد. اما با توجه به طراحی خاص صفحات دسته‌بندی نمی‌توان متن را به صورت گسترده در تمامی صفحه استفاده کرد.

متن و محتوای چند صد کلمه‌ای بنویسید و آن را در پایین صفحه خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند موضوع صفحات دسته بندی شما را متوجه شوند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید حجم محتوای نوشته شده در صفحات دسته‌بندی سایت است. اگر تعداد کلمات‌تان بیشتر باشد، شانس صفحه دسته‌بندی‌تان برای رتبه گرفتن بالاتر می‌رود.

 

افزایش فروش با سئو سایت فروشگاهی

 

طراحی فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو

زمانی که یک وب سایت طراحی وب واکنش گرا داشته باشد، مطابق با داستگاهی که کاربر از آن استفاده کرده تا سایت را مشاهده کند، به طور خودکار نحوه نمایش آن تغییر می‌کند و با توجه به اندازه صفحه نمایش تنظیم می شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، خصوصأ زمانی که از تلفن همراه برای مشاهده سایت استفاده می‌کنید، با مشکل مواجه شوید. ریسپانسیو باعث می‌شود محتوا به راحتی مشاهده شود و ناوبری و حرکت بین صفحات را در وب سایت ساده‌تر کند.

تصاویر به جای اندازه ثابت، به صورت خودکار تغییر اندازه می‌دهند. طراحی سایت ریسپانسیو تنظیمات خودکار تمام اجزای موجود در یک وب سایت را در بین انواع دستگاه‌ها و اندازه صفحه نمایش را تضمین می‌کند.

استفاده از Schema برای اضافه کردن جملات مهم به صفحات محصولات

ریچ اسنیپت‌ها (Rich Snippets) و نشانه گذاری اسکیما راهی عالی برای بهبود نحوه نمایش سایت منتخب در نتایج گوگل هستند. این کار مستقیمأ بر روی سئو سایت تأثیر ندارد. ولی باعث بهتر دیده شدن سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌شود و احتمال کلیک کاربر بر روی سایت را افزایش ای‌دهد.

این موارد می‌توانند شامل ستاره‌ها، توضیحات اضافی یا موارد دیگری باشند. نشانه گذاری‌های اسکیما کدهایی هستند که به کراول‌های گوگل کمک می‌کنند تا اطلاعات درستی را در ریچ اسنیپت‌ها قرار دهند.

با اینکه در حال حاضر الگوریتم‌های گوگل بسیار بهتر از قبل عمل می‌کنند. ولی باز هم برای کارکرد درست به کمک و راهنمایی نیاز دارند.

شما می‌توانید بخش‌های گوناگون محصول خود مانند نام، عکس، قیمت یا هر مورد مفید دیگری را نشانه گذاری کنید.

بهینه سازی پرمالینک (Permalink) و ساختار صفحات محصولات فروشگاه اینترنتی

آدرس یا URL مهم‌ترین جز یک صفحه است. آدرس یک صفحه وب راهی برای رسیدن به یک صفحه است و موتورهای جستجو بر اساس آدرس یک صفحه، محتوای آن صفحه را ایندکس و رتبه بندی می‌کنند.

پرمالینک، URL کامل و ثابت یک صفحه از سایت است که در هر پست یا صفحه دیگری از سایت استفاده می‌شود. می‌توان گفت پیوند یکتا یا Permanent Link بهینه سازی آدرس برای موتورهای جستجو است و جزو موارد بهترین روش سئو سایت فروشگاهی ، دسته بندی می‌شود.

یک پرمالینک ساده موجب فهم بهتر URL صفحه شما می‌شود. لینک دائمی از دید موتورهای جستجو و کاربران، بخش مهمی از سایت است. میزان ارزش گذاری موتورهای جستجو و کاربران به نوع پرمالینکی که برای سایت انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

پرمالینک‌هایی که در انتهای خود دارای کارکترهای بی معنی باشند، نسبت به پرمالینک‌های کوتاه و مطابق اصول سئو، جذابیت و ارزش اشتراک گذاری بسیار کمتری خواهند داشت.

جمع بندی 

برای اینکه فروشگاه اینترنتی شما موفق شود، در گام اول نیاز به یک وب‌سایت خوب و مناسب دارد. بعد از آن اگر این وب‌سایت به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه نشود، سایت شما به هیچ بازدهی نمی‌رسد.