طراحی قالب اختصاصی وردپرس برای سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس - در این مقاله قصد داریم تأثیر قالب اختصاصی وردپرس را بر طراحی سایت آموزشی با هم بررسی کنیم.

همه کسانی که تصمیم به استفاده از یک وب‌سایت برای کسب و کار خود می‌گیرند. در جستجوهای اولیه توجه‌شان به سیستم مدیریت محتوای وردپرس جلب می‌شود. بسیاری از مقالات بر این اساس هستند که هر شخص حتی بدون دانش زیاد در زمینه طراحی سایت و به کمک وردپرس و قالب‌های آماده آن می‌تواند یک سایت را طراحی کند. اما باید بدانیم که طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس می تواند مزیت رقابتی بسیار خوبی برای کسب و کار داشته باشد و روند رسیدن به موفقیت را تسریع کند.

با اینکه این سخن بیراه نیست ولی چنین طراح سایتی نمی‌تواند بازده خوبی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تأثیر قالب بر طراحی سایت آموزشی را با هم بررسی کنیم.

تفاوت قالب آماده با قالب اختصاصی وردپرس در چیست؟

در ابتدای کار ممکن است فکر کنید هیچ تفاوتی بین قالب‌های اختصاصی و قالب‌‌های آماده وجود ندارد. اما این فکر اشتباه است. بیایید ویژگی‌های این دو نوع قالب را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قالب‌های آماده سایت

ابتدا با مزایای قالب‌های آماده شروع می‌کنیم:

  • همه چیز آن از قبل آماده شده است
  • نصب آن سریع است
  • ارزان است
  • کار با آن آسان است
  • به روز رسانی و رفع مشکلات آن توسط شخص دیگری به رایگان انجام می‌شود

حال به سراغ معایب قالب‌های آماده می‌رویم:

  • به‌روز رسانی آن وابسته به شخص طراح قالب است.
  • اکثراً ایجاد تغییرات خاص در قالب آماده محدود است.
  • از آن‌جایی که این قالب‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که طیف گشترده‌ای از مشتریان را پوشش دهند ممکن است قابلیت‌ها و امکانات اضافه‌تری نسبت به نیاز شخص شما در آن تعبیه شده باشد.
  • هرکس دیگری نیز می‌تواند از این قالب استفاده کند.

قالب‌های اختصاصی سایت

بعد از قالب‌های آماده، این بار به قالب‌های اختصاصی می‌رسد که مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

مزایای قالب‌های اختصاصی:

  • کار با آن آسان است.
  • قالب بصورت اختصاصی برای کسب و کار شما طراحی شده است بنابراین هیچ بخش اضافه‌ای نداشته و. کاملأ با نیاز شما طراحی شده است.
  • همه چیز آن از قبل آماده شده است.
  • این قالب مختص کسب و کار شماست بنابراین منحصر به فرد خواهد بود.

معایب قالب‌های اختصاصی:

  • گران‌تر هستند.
  • به‌روزرسانی آن وابسته به شخص طراح قالب است.
  • غالبأ ایجاد تغییرات در قالب اختصاصی نیاز به تخصص فنی دارد.
  • ساخت قالب اختصاصی و راه اندازی وب‌سایت با آن زمان‌بر است.

مزایای طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس 

پیش از این مزایا و معایب قالب‌های آماده و قالب‌های اختصاصی را با هم بررسی کردیم. تا اینجا هم کاملأ واضح است که قالب‌های اختصاصی توانایی بیشتری برای برطرف کردن نیازهای ما دارند.

حال می‌خواهیم به طور ویژه بررسی کنیم که برای طراحی سایت آموزشی قالب‌های آماده بهتر هستند یا قالب‌های اختصاصی بیشتر می‌ توانند مناسب باشند.

از شر افزونه های زیاد خلاص شوید

یک نکته مهم در طراحی سایت آموزشی این است که این سایت‌ها به نسبت سایت‌های فروشگاهی، خدماتی یا شرکتی، نیازی متفاوتی به افزونه‌های گوناگون دارند. قالب‌های آماده چون باید پاسخگوی انواع مشتریان با هر نیاز و خواسته‌ای باشند؛ افزونه‌های گوناگونی را در خود جای می‌دهند.

با خرید یک قالب آماده شما می‌مانید و حجم زیادی از افزونه‌های بی استفاده که تنها موجب دردسر را فراهم می‌کنند. طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس، این امکان را به شما می‌دهد تا هر افزونه‌ای را که می‌خواهید را سفارش دهید و از نصب افزونه‌های متعدد و اضافی خودداری کنید.

و مورد دیگری که با یک قالب اختصاصی به آن بر نمی‌خورید این است که ممکن نیست در آپدیت‌های بعدی هر افزونه، هماهنگی خوبی بین قالب و افزونه وجود نداشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی شود.

با طراحی سایت آموزش با قالب اختصاصی وردپرس وب‌سایتی با سرعت موشک داشته باشید

کمی قبل گفتیم که قالب‌های آماده دارای افزونه‌های زیاد و بلااستفاده هستند. خوب است بدانید که که برای نمایش بخش ظاهری قابلیت‌هایی درون هر افزونه نوشته شده است.

بنابراین به ازای هر افزونه زمان بارگذاری سایت شما افزایش خواهد یافت. در مقابل، در یک سایت اختصاصی به این دلیل که تعداد افزونه‌های به کار رفته متناسب با نیاز شماست، سایت سرعت بارگذاری بالاتری خواهد داشت.

وب سایتی مطابق با نیازها و سلیقه خودتان و مشتریانتان داشته باشید

در قالب‌های آماده شما هیچ امکانی ندارید تا متناسب با سلیقه خودتان عمل کنید. اگر ایده‌های خاصی را در ذهن‌تان دارید و یا مشتریان‌تان را به خوبی می‌شناسید و قصد دارید متناسب با سلیقه‌ی آن‌ها به طراحی سایت بپردازید؛ بهترین گزینه استفاده از قالب‌های اختصاصی است.

هر نوع آموزشی که دارید و در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید تنها قالب‌های اختصاصی هستند که می‌توانند به خوبی نیاز شما یا مشتریان‌تان را بر طرف کنند.

 

طراحی سایت آموزش با قالب اختصاصی وردپرس

 

این تنها عیب ظاهری قالب‌های آماده نسبت به قالب‌های اختصاصی است؟

خیر. خیلی از قالب‌های آماده وردپرس، شکلی یکسان و تکراری دارند. این مورد باعث می‌شود شما با رقبای خود هیچ تمایزی نداشته و در ذهن مخاطبان‌تان ثبت نشوید.

طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس به این موضوع کمک می‌کند که شما بتوانید قالبی مطابق با نیازها و سلیقه خودتان داشته باشید. شما می‌توانید بدون نیاز به افزونه‌های بیشتر، آن چه که می‌پسندید در سایت‌تان اعمال کنید.

وبسایتی داشته باشید که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد

برعکس قالب‌های آماده که یک الگوی کلی برای هر کسب و کاری دارند، قالب‌های اختصاصی می‌توانند متناسب با کسب و کار شما طراحی شوند. در برندسازی، یکی از مهمترین چیزهایی که باید رعایت شود، اولین برخود مخاطبان با برند شما است.

اولین تصویری که شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنید می تواند او را تبدیل به مشتری کرده و یا کامل او را از دست بدهید. در طراحی قالب اختصاصی وردپرس، می‌توانید قالبی کامل و بی‌نقص را مطابق شخصیت و حس برند خودتان داشته باشید تا مشتریان ویژه‌ی آن برند را جلب کنید.

در بالاترین رتبه های گوگل قرار بگیرید

استفاده از قالب اختصاصی، باعث می‌شود سرعت بسیار بهینه‌تری برای وب‌سایت خودتان داشته باشید و همین موضوع کمک می‌کند تا کاربران بیشتری به وب‌سایت شما وارد شوند. تعداد کاربران بیشتر باعث می‌شود رتبه وبسایت شما بهتر شود.

قالب اختصاصی می‌تواند هماهنگی بیشتر و بهتری با سیستم وردپرس شما داشته باشد و فشار کمتری به سرور هاست شما وارد کند که این موضوع هم باعث بهینه‌تر شدن سرعت وب‌سایت شما خواهد شد.

با اینکه معمولأ قالب‌های آماده وردپرس کدنویسی‌های خوبی دارند اما هرگز نمی‌توانند به کیفیت قالب‌های اختصاصی باشند و ممکن است با داشتن خطاهایی باعث کندی رشد سئو وب‌سایت شما شوند.

در قالب های اختصاصی به شما کمک می‌کنندتا وب‌سایتی باسئوی قوی‌تر داشته باشید.

با طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس امنیت وبسایت خودتان را افزایش دهید

قالب‌های آماده وردپرس کدهایی دارند که در دسترس همه برنامه نویسان قرار دارند. این امر سبب می‌شود تاامکان بیشتری وجود داشته باشد تا سایت‌های استفاده کننده آن دچار هک شوند؛ زیرا راه نفوذ بیشتری وجود دارد.

طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس، این مزیت وجود دارد که قالب شما کاملأ اختصاصی بوده و کدنویسی آن توسط هیچ برنامه نویس دیگری قابل مشاهده نیست. این موضوع باعث می‌شود وب‌سایت شما امنیت بیشتری داشته باشد. و این امنیت بیشتر، احتمال کمتری را ایجاد می‌کنید تا سایت شما در معرض خطر هک شدن قرار بگیرد.

آیا این وجود کدهای اختصاصی تنها مزایای امنیتی در این قالب‌هاست؟

خیر. شما می‌توانید با سفارش امکانات مختلف ضد ربات و امنیتی مختلف روی قالب وبسایت خودتان، امنیت خیلی بیشتر و حرفه‌ای را برای وب‌سایت خودتان رقم بزنید.

با مشکلات تغییرات کوچک و تداخل افزونه ها در قالب های آماده مواجه نشوید

از بزرگترین مشکلات صاحبان وب‌سایت‌هایی که از قالب‌های آماده برای سایت‌شان استفاده می‌کنند؛ این است که برای اعمال هر تغییر کوچکی باید دردسر زیادی را تحمل کنند. باید زمان زیادی را اختصاص بدهند و در میان امکانات مختلفی که این قالب‌های آماده دارند، بگردند تا تغییر موردنظرشان را انجام دهند.

 در یک طراحی اختصاصی قالب‌های وردپرس، شما می‌توانید تمامی چیزهایی که می‌خواهید را در دسترس داشته باشید. هیچ امکانات اضافی وجود ندارد تا برای شما زحمت آفرینی کند.

شما در سریع‌ترین زمان ممکن، می‌توانید تغییراتی که می‌خواهید را ایجاد کنید. قالب‌های اختصاصی از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کنند.

فکر می‌کنید این دردسر کوچک است و نیازی به توجه ندارد؟ با مورد زیر چه می‌کنید؟

دردسر دیگری که برای قالب‌های آماده وجود دارد این است که کار با افزونه‌های مختلف وردپرس و بعد از آن، به وجود آمدن مشکلات تداخل و… است. در قالب‌های آماده شما به این افزونه‌ها نیاز دارید و نمی‌توانید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

ولی در طراحی اختصاصی شما نیازی به افزونه ندارید و همه آن چه به آن نیاز دارید در خود قالب گنجانده شده است.

جمع بندی

در این مطلب سعی بر این شد تا تمام مزایا و معایب طراحی سایت آموزشی با قالب اختصاصی وردپرس بررسی شود. این موارد به شما یک دید کلی می‌دهند که برای یک طراحی سایت آموزشی کدام یک کیفیت و ارزش بیشتری دارند.

 تمامی این موارد به این منظور نوشته شده‌اند که اگر شما قصد دارید برای وب‌سایت خودتان قالبی طراحی کنید؛ به راحتی بتوانید بین دو گزینه‌ی قالب اختصاصی و قالب آماده یکی را انتخاب کنید.

امیدواریم توانسته باشید به اهمیت یک قالب اختصاصی برای سایت پی ببرید. اینکه این قالب چه مزایایی دارد و چه کمکی به رشد برند و کسب و کار اینترنتی شما خواهد کرد.

و همین طور امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و ما هم توانسته باشیم کمکی به انتخاب راحت‌تر شما برای به راه اندازه وب‌سایت‌تان کرده باشیم.