اهمیت سئو و استفاده از آن در بهینه سازی وب سایت

اهمیت سئو زمانی مشخص می شود که بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. سئو شامل دو بخش است که آن ها را به شما معرفی می کنیم.

در سالهای اخیر حضور بسیاری از تجارت ها و خدمات شکل جدیدی به خود گرفت و از قالب و شکل سنتی بیرون آمد. دنیای دیجیتال شرایطی را فراهم آورد تا یک حرفه و تخصص بیشتر از قبل دستخوش تغییر و دگرگونی قرار بگیرند. پیشرفت دنیای فن آوری کسب و کارهای جدید را به سمت داشتن یک دفتر مجازی سوق داد. این دفتر اگر چه هزینه های مادی زیادی برای نگهداری و حفظ برای صاحب آن به دنبال به دنبال ندارد، اما نگهداری و پیشرفت کار و تجارت به رعایت و حفظ اصولی در این دفتر وابسته است. برای پیشرفت در این دنیای جدید لازم است هر کسب و کاری به اهمیت سئو پی ببرد و از آن استفاده کند.

سئو اصلی است که در دنیای مجازی توجه به آن ضامن بقا یک کسب و کار می باشد. بیشتر مورد توجه قرار گرفتن در دنیای مجازی به رعایت اصول سئو باز می گردد. اما سئو به چه معنا می باشد؟ در حقیقت سئو مجموعه ای از قوانین و قواعدی است که باید در دنیای مجازی به کار برده شود تا کسب و کار بهتر و بیشتر دیده شود.

اهمیت سئو به معنای رعایت نکات و قوانینی در دنیای مجازی است که کمک می کند تا محتوای یک کسب و کار مشخص تر شود و در موتورهای جستجو بهتر خود را نشان بدهد. اهمیت سئو در رونقی و تغییری است که به کسب و کارها هدیه می دهد.سئو به زبان ساده امکاناتی مخفی برای حضور بهتر شما در فضای مجازی است.

 

چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم

راه اندازی سایت های اینترنتی و ارائه خدمات، شرایطی برای بهتر دیده شدن کار یک شرکت یا سازمان در اختیار مخاطبان قرار می دهد. راه اندازی یک سایت بسیار راحتتر از اداره آن می باشد.

برای اینکه کسب و کار شما بهتر دیده شود باید تعداد بازدید های مفید از سایت شما نیز افزایش پیدا کند. افزایش بازید باعث افزایش رتبه سایت و در نتیجه موفقیت تجارت و سود دهی بیشتر آن می گردد. اما چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟ برای این کار لازم است تا از خدمات سئو شرکت های معتبر و همچنین از روش های بازاریابی استفاده کنیم. بازاریابی در فضای مجازی روش های متفاوتی برای افزایش بازدید از سایت ارائه می دهد از جمله:

بازدید طبیعی:

این نمونه از بازدید ها زمانی اتفاق می افتد که کاربر کلمه ای را در موتورهای جستجو سرچ کند و آن کلمه در سایت شما نیز تعریف شده باشد. گوگل به این نوع از جستجو رتبه بالاتری نسبت به دیگر انواع بازدید ها می دهد . زیرا دلیل بازدید محتوای سایت شما بوده است.

بازدیدهایی که ارجاع داده می شود:

گاهی اوقات شما یک لینک از سایت خود را در سایت دیگری قرار می دهید که کاربر با کلیک روی آن می تواند به سایت شما وارد شود.

بازدید با تبلیغات کلیکی:

این نوع از بازدید ها تبلیغاتی هستند و یک سایت تبلیغاتی در ازای دریافت مبلغ از شما امکان بازدید از سایت شما را فراهم می نماید

تبلیغات تصویری

بازدید هایی که حاصل همکاری در فروش با یک سایت دیگر است

شبکه های اجتماعی و تبلیغات در آنها

رعایت سئو در تمام موارد ذکر شده یک جایگاه ویژه دارد. با در اختیار داشتن یک گروه سئوی حرفه ای می توانید به افزایش بازدید سایت خود کمک کنید.

 

 

اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو 

اهمیت سئو زمانی مشخص می شود که شما بتوانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد و در کنار آنها کاربران متفاوت با سلیقه های متنوع وجود دارند. در زمان بهینه سازی باید توجه داشته باشید که سئو شامل دو بخش متفاوت است.

یک سمت آن کاربران هستند و سمت دیگر آن موتورهای جستجو و زمانی شما موفق هستید که بهینه سازی را به شکلی انجام دهید که بتوانید ارتباطی مناسب و موثر بین این دو بخش ایجاد کنید. شما باید بهینه سازی را به روشی انجام دهید که وب سایت در صفحه اول جستجو قرار بگیرد و نیاز کاربر را در جستجو برآورده سازد و این از نکات مهمی است که اهمیت سئو نشان می دهد. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو از چند اصل اساسی پیروی می کند که عبارتند از:

  • توسعه و ویرایش مطالب وب سایت
  • برنامه نویسی مناسب
  • ارتباط بین کلمات کلیدی
  • حذف موانعی که فعالیت نمایه ها را تحت تاثیر قرار می دهد
  • استفاده از تاکتیک های مناسب جستجو

 

به روز رسانی محتوا چگونه باید انجام شود

در کنار رعایت اصول سئو ، به روزرسانی محتوا نیز باید انجام شود تا رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل بهتر شود. یکی از این راهها نوشتن و تولید محتوا می باشد. نوشتن محتوای جدید کار زمان بر و هزینه سازی است اما شما می توانید با تغییراتی در محتواهای قدیمی خود با انجام کار کمتر به نتیجه های مناسبتری دست پیدا کنید. برای به روز رسانی محتوا باید چند نکته کلیدی را مورد توجه قرار دهید که مهمترین آنها عبارتند از:

شناخت نوع محتوایی که باید به روز رسانی شود: باید به محتواهایی توجه کنید که بیشترین میزان بازدید را در ماههای قبل به خود اختصاص داده است، با بروز رسانی آنها می توانید تعداد بازیدیدها را از سایت خود را افزایش دهید

انتخاب پست مناسب:

از میان پست هایی که از روزهای اول کار خود تهیه کرده اید. بعضی از آنها بیشتر از دیگر پست ها مورد بازدید و توجه مخاطب قرار گرفته اند. با بروزرسانی آنها می توانید تعداد بازدید را افزایش دهید

بررسی زمان بروز رسانی محتوا و تعداد بازدید ها:

شما باید متوسط بازدید کننده های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و ارزش مادی این بازدید ها را بسنجید. با مقایسه هزینه بروزرسانی محتوا و تعداد بازدید می توانید فقط به بروز رسانی محتواهایی بپردازید که تعداد بازدید بیشتری دارند.

محاسبه تعداد بازدید و کلیک در آینده:

به بخش گزارش سایت خود مراجعه کنید و مقدار بازدید احتمالی را در آینده تخمین بزنید. اگر برای هر پست جدید تعداد مناسبی بازدید کننده وجود دارد، آن محتوا و پست را بروزرسانی کنید.

برای اطمینان ابتدا تست انجام دهید:

اکثر افرادی که می خواهند برای بار اول اصول سئو را برای مطالب و سایت خود انجام دهند باید در ابتدا بودجه مشخص برای آن در نظر بگیرند و بر اساس الگوی مشخصی سئو را برای بخشی از صفحات سایت خود انجام دهند. و در نهایت خروجی را اندازه می گیرند. اگر نتیجه دریافت شده از سئو صفحه مورد نظر مناسب و مثبت بود این الگو را برای صفحات دیگر نیز اجرا می کنند.

تغییر کلمات کلیدی و بروز رسانی لینک ها

تغییر محتوا برای صفحاتی که نیاز بروز رسانی ندارد

نقطه تمرکز صفحات سایت و وب سایت خود را تغییر دهید

پاک کردن مطالب و لینک هایی که برای سایت شما مناسب نیستند.

 

چگونه معرفی سایت به موتورهای جستجو انجام می شود

برای شناساندن بخش های مختلف سایت خود باید آن را به موتورهای جستجو معرفی کنید. با این معرفی رتبه سایت شما افزایش پیدا می کند. برای انجام این کار به چند روش می توانید عمل کنید از جمله:

1- معرفی نقشه سایت به موتورهای جستجو

برای این کار لازم است تا ابتدا به گوگل سرچ کنسول مراجعه کنید و در آن ثبت نام کنید. با استفاده از راهنمایی که در آن ارائه شده است. نقشه سایت خود را وارد کنید. نقشه سایت به شکل فایل XML می باشد.

2- استفاده از بک لینک یا معرفی سایت با دادن لینک

یکی از موارد اساسی در اهمیت سئو در این بخش مشخص می شود. بسیاری از سایت ها ایزوله هستند و هیچگونه ارتباطی با دنیای خارج خود ندارند. همین مورد باعث می شود که در موتورهای جستجو ناشناخته باقی بمانند. بهترین راه برای حل این مشکل آن است که نام وب سایت خود را به دایرکتورهای محلی ارسال کنید. با این روش ربات های جستجو صفحات سایت شما را پیدا می کنند.

3- استفاده از اطلاعات و محتواهای مفید

محتواهایی که دارای کیفیت مناسب و بالا هستند از مواردی می باشند که در اهمیت سئو به آنها اشاره شده است. هنگامی که وب سایت شما دارای اطلاعات مفید و مناسب کاربر باشد و در مورد کالا و خدمات شما مطالب مناسبی را داشته باشد. بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرد.

4- نوشتن بلاگ های معرفی سایت به موتورهای جستجو

با ایجاد یک وبلاگ می توانید محصولات و خدمات خود را به کاربران و مخاطبان معرفی کنید. موتورهای جستجو به منابع اطلاعاتی علاقه زیادی دارند که یکی از این منابع بلاگ ها می باشند. داشتن یک بلاگ برای کسب و کار از مواردی است که بسیار به آن اشاره شده است.

 

ایجاد بک لینک چگونه انجام می شود

یکی از روش های افزایش بازدید و سئو سایت ایجاد بک لینک می باشد. برای ایجاد بک لینک باید از مراحل زیر استفاده کنیم:

  • تهیه لیست کامل از کلمات کلیدی وب سایت به همراه صفحات مهم
  • تهیه لیست مورد نظر با جزئیاتی از قبیل تاریخ، جایگاه کلمات و پیشرفت جایگاه
  • تهیه بک لینک و انتخاب چگونگی قرار دادن آنها در سایت
  • قرار دادن کلمه کلیدی در بخش ثبت نظرات سایتهایی که قرار است کاربران را به سایت ما وصل کنند.
  • در این بخش باید یک نظر مرتبط با پست ارائه شود

 

 تحلیل رقبا در ایمیل مارکتینگ چگونه انجام می شود

پس از آغاز کسب و کار موارد مهمی از جمله رویارویی با رقبا و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار مورد توجه قرار می گیرد. برای موفقیت در کسب و کار باید محصولاتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید که بتواند بهتر از دیگر رقبا نیازهای آنها را برآورده کند. برای موفقیت در تحلیل رقبا در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی توسط ایمیل معرفی تفاوت های شما به صورت خبرنامه و ارسال آن برای مخاطبانی است که ایمیل آنها را در اختیار دارید. ابزارهای مفیدی که به تحلیل رقبای شما کمک می کنند عبارتند از :

  • شناخت ابزارهایی که رقبای شما برای افزایش رتبه و کار خود استفاده می کنند
  • بک لینک های وب سایت رقبا و مقایسه آن با بک لینک های وب سایت خودتان
  • هشدارهایی که در مورد لینک های شکسته یا بلا استفاده در سایت رقبا وجود دارد
  • بررسی کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبای شما

 

 آیا شرکت در گروهها و انجمن ها برای بازدید سایت موثر است

بعضی از انجمن ها می توانند با دریافت لینک شما مخاطبان و بازدید کنندگان را به سمت سایت شما هدایت کنند. مورد مهمی که در این بخش باید مورد توجه قرار بگیرد این است که پستی که لینک شما در آن قرار می گیرد نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد. در روش های سئو سایت، شرکت در گروهها و انجمن های پر بازدید روشی برای دیده شدن شما می باشد

 

افزایش قدرت شبکه های اجتماعی از چه طریقی ممکن است

شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از تبلیغ و معرفی سایت و محصولات و خدمات خود علاوه بر بیشتر دیده شدن می توانید جامعه وسیعتری از مخاطبان را در اختیار داشته باشید.

 

 افزایش بازدید سایت به کمک بهبود CTR

یکی از راه های افزایش بازدید سایت افزایش و بهبود تعداد و نوع کلیک موثر می باشد که با نام اختصاری CTR شناخته می شود. با کمی خلاقیت می توانید تعداد کلیک های مفید برای سایت خود را افزایش دهید. برای این کار توصیه می شود به موارد زیر توجه کنید:

  • استفاده از عنوان های احساسی و هیجان انگیز
  • استفاده از کلماتی مانند آپدیت، رایگان و همین حالا در عنوان سایت
  • بررسی عنوان های مختلف و انتخاب تاثیرگذارترین آنها
  • استفاده از آدرس URL کوتاه

از آنجا که این مورد باعث افزایش رتبه سایت شما می شود توجه به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

خرید رپورتاژ آگهی از چه روش هایی امکان پذیر می باشد

یکی از راههای افزایش بازدید از سایت خرید رپورتاژ می باشد. با یک رپورتاژ آگهی که تبلیغاتی نباشد می توانید بازدید از سایت را گسترش دهید. در زمان خرید رپورتاژ آگهی باید به موارد زیر توجه کنید:

1- رپورتاژ خود را در سایت هایی خبری منتشر کنید که بازدید بیشتری دارند

2- این رپورتاژ باید به شکلی انتخاب شده باشند که بتوانند رتبه سایت را در گوگل بالا ببرند

3- متن آگهی شما باید به صورتی طراحی شود که قرار است از طرف موتورهای جستجو به آن رتبه تعلق بگیرد. یعنی باید کیفیت بالایی داشته باشد.

 

 افزایش بازدید سایت با استفاده از نام برندهای معروف

استفاده از نام اشخاص و برندهایی که برای مخاطبان اهمیت دارند و روزانه و هفتگی در اکثر جستجو ها مورد توجه هستند کمک می کند تا بازدید از یک سایت افزایش پیدا کند. بسیاری از سایت ها با اشاره به بخش های مهمی از زندگی و کار افراد مهم باعث می شوند تا رتبه بالایی در سرچ ها داشته باشند. برای مثال سایتی که اطلاعات جذابی از یک برند معروف خودرو مانند بنز دارد در بازدید بیشتر از سایتی که به موضوع خاصی به جز خدمات خود نپرداخته است مورد توجه می باشد.